BUDÚCI TUNEL V TRENČIANSKOM KRAJI

Železničná trať medzi Trenčínom a Žilinou bola uvedená do prevádzky už v roku 1883. Vtedy železnica prekonávala rieku Váh dvoma mostmi, ktoré miestni nazývali Milochovské. Výstavba Priehrady mládeže, alebo tiež Nosickej priehrady, spôsobila preložku trate mimo územia budúcej priehrady. Priehradný múr je vybudovaný presne na mieste, kde sa kedysi nachádzal dolný Milochovský most. V tejto podobe zostala trať nezmenená od roku 1958.

Návrh novej trate plánuje jej premostenie na ostrov medzi Nosickým kanálom a riekou Váh mostom o dĺžke 379 metrov. Tým dôjde zrušeniu starej zastávky Nosice a na ostrove sa postaví nová s dvoma nástupišťami. Prístup k nej je navrhnutý novou lávkou pre peších.

Ďalší most ponad Váh bude pri obci Nimnica. Ten je plánovaný aj s obojstrannými chodníkmi pre peších a cyklistov. Vďaka tomu by mal byť zabezpečený prístup na Nosickú zastávku aj z Nimnice a kúpeľov. Následne most povedie ponad cestu II/507, kde sa napojí na západnú stranu tunela Diel.

Plánovanie samotnej trasy tunela bola náročné, lebo prechádza vnútorným kúpeľným územím a ochranným pásmom II. stupňa prírodných liečivých zdrojov. Pri jeho razení by mala byť používaná nová rakúska tunelovacia metóda.Vrch Diel je vysoký približne 525 metrov nad morom a tunel by mal byť razený jeho úbočím. Dĺžka tunela by mala dosahovať 1 082 metrov, pričom bude vyhĺbený 14metrov na šírku a 12 metrov na výšku. Dvojkoľajová konštrukcia je riešená na rýchlosť 160 km/h, pričom v budúcnosti budú môcť modernejšie vlaky využívať rýchlosť až 200 km/h.

Súčasťou výstavby bude aj nový železničný most ponad Nosickú priehradu, ktorý prepojí oba brehy. Mal by byť dlhý 654 metrov a jeho súčasťou bude jednostranný chodník pre cyklistov a chodcov. Tu sa stavba napojí na existujú trať.